Pampers-campagne lijkt verdacht veel op die van Zwitsal

Beide merken willen maar al te graag laten zien dat ze kersverse ouders begrijpen.

Een vader vergeet doekjes om luiers te verschonen, een moeder zoekt op Google wat haar baby mankeert. In de commercial van Pampers komen allerlei realistische situaties voorbij. En die zijn niet alleen maar rozengeur en maneschijn – maar met poepluiers en slaapgebrek.

Dit keer geen John Legend, maar kersverse ouders in de Amerikaanse Pampers-campagne. Moederbedrijf Proctor & Gamble geeft hiermee wederom gehoor aan zijn purpose-ambities. In de vorige campagne verschoonde John Legend een luier, en deze campagne (bureau: McKinney) moet een realistische afspiegeling van het ouderschap zijn. Vol met onzekerheid en ongemak.

De video heeft veel overeenkomsten met de ‘We begrijpen hoe het voelt’-campagne (bureau: Born05) van Zwitsal, dat valt onder Unilever. Ze hebben dezelfde insteek en plotwending. Allerlei herkenbare situaties passeren de revue – zoals een baby die zichzelf onderkliedert met spaghetti en een moeder die een foutje maakt met een luier verschonen langs de snelweg. En boodschap is: ouderschap is mooi, maar kent ook zijn imperfecties. Uiteindelijk draait het om gelukkig zijn.

Wij zien de overeenkomsten wel eigenlijk. Jij ook?

Bron: Adformatie